Ako správne „vyskladať“ reklamu na Google AdWords


Súčasťou seo optimalizácie je aj Google AdWords reklama. Ak sa vám podarí si ju takpovediac „vybaviť“, musíte urobiť ešte jednu, a to veľmi dôležitú vec, ktorou je jej správne vytvorenie. Hovorím o konkrétnych vetách, slovách, respektíve sloganoch, ktoré musia mať presný počet znakov a taktiež byť správne po významovej stránke.

Domovská stránka Google

Pochopte základy, zvyšok pôjde jednoducho

Ja som s týmto „problémom“ (píšem to v úvodzovkách, pretože v skutočnosti to žiaden problém nie je) bojoval pomerne dlho.  Netušil som totiž absolútne, ako by taká Google reklama mala alebo nemala vyzerať. Vedel som toho málo aj o samotnej optimalizácii, takže ak som aj nejaké informácie našiel, bojoval som s tým, že som im úplne dobre nerozumel. Preto som sa rozhodol spísať tento krátky návod pre úplných začiatočníkov. Tých, ktorý sú už skúsení, by som rád poprosil, aby tieto riadky nevnímali ako pokus malého dieťaťa o vysvetľovanie niečoho, čomu sa vlastne, ale že vôbec nerozumie. Ako som povedal, ide o jednoduchý a zrozumiteľný návod pre úplných začiatočníkov.
 Nápis description z bielych kociek

Ako má vyzerať text v Google reklame

Texty, ktoré vyhadzuje Google ako reklamu, musia mať svoj headline, teda titulok, a description, teda popis.
 

  • Headline nesmie mať viac ako tridsať znakov. Ide o veľmi krátku vetu, v ktorej by ste mali využívať kľúčové slová alebo informácie, ktorú sú podstatné. Napríklad, ak idete predávať topánky, môže to vyzerať nejako takto: „predaj lacných topánok“.

 

  • Descriptionby mal byť ideálne vytvorený z deväťdesiatich znakov. Niekto ich používa viac, no tento počet je fakt ideálny. Popisok slúži na bližšie priblíženie toho, čo vlastne chcete ľuďom povedať, respektíve predať. Nesnažte sa v ňom rozpisovať somariny a nepoužívajte žiadne rozvité vety. Najlepšie je taktiež využiť kľúčové slová a slovíčka ako „akcia“, „len dnes“, výpredaj“, „zľavy do 50 %“ a tak ďalej.